Coworking spaces: potenciais vantagens para os profissionais de Educação a Distância

Aristides Faria Lopes dos Santos, Mariana Aparecida Cubilia Lopes dos Santos, Marcos Araújo Balzano

Abstract


 

The central theme of this article is the performance of the professionals who work in Distance Education (EaD) in the context of the creative economy, in Brazil, in the contemporaneity. This descriptive multi-case study was qualitative and it was developed during the first half of 2018 in the metropolitan region of “Baixada Santista”, on the coast of the state of São Paulo, Southeastern Brazil. The main goal of the study was to analyze the potential advantages for the EaD professionals when working at coworking spaces. It was possible to verify a main advantage to the professionals/users: possibility of establishment and maintenance of network of relationships.

Keywords: Distance Education. Cowork. Creative economy.

 

O tema central deste artigo é a atuação do profissional de Educação a Distância (EaD) no contexto da economia criativa, no Brasil, na contemporaneidade. Este estudo de casos múltiplos, de natureza descritiva, teve abordagem qualitativa e foi desenvolvido durante o primeiro semestre de 2018 na Região Metropolitana da Baixada Santista, no litoral do estado de São Paulo. O objetivo do trabalho foi analisar as potenciais vantagens para o profissional que atua em EaD ao trabalhar em espaços de cowork. Foi possível constatar uma principal vantagem aos profissionais/usuários: possibilidade de estabelecimento e manutenção de rede de relacionamentos.

Palavras-chave: Educação a Distância. Cowork. Economia criativa.

 



Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.