O Processo de Feminização do Magistério: Algumas Considerações Sobre Aspectos Históricos

Carme Bertosso de Camargo, André Paulo Castanha

Abstract


Resumo: A presente pesquisa tem por objetivo analisar e ampliar os conhecimentos acerca da crescente feminizaçao do magistério, o percurso histórico e as implicações na prática docente relacionando com as bibliografias e as percepções dos autores acerca da estreita relação entre educação, sociedade e trabalho verificando estereótipos que definem papéis sociais.  As fontes pesquisadas possibilitaram identificar certa autonomia financeira e a valorização da condição da mulher enquanto profissional.

Palavras-chave: Feminizaçao1; Magistério 2; Sociedade 3; Trabalho 4; Educação 5.

The Process of Feminization of Magistry: Some Considerations About Historical Aspects

Abstract: This research aims to analyze and expand the knowledge about the growing feminization of teaching, the historical trajectory and implications in teaching practice relating to the bibliographies and the authors' perceptions about the close relationship between education, society and work, verifying the stereotypes that define social roles. The researched sources made it possible to identify a certain financial autonomy and the valuation of the woman's condition as a professional.

Keywords: feminization; magisterium; Society; Work; education.


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